woensdag 7 juni 2017

6 weken oud!

Jaja, de dame is al weer 6 weken oud en ze groeit maar en groeit maar!
Inmiddels weegt ze 4330 gram en is ze dus ruim een kilo gegroeid sinds haar geboorte.
Meet dan Nathan en Hannah groeiden in de eerste 6 weken. Al woog Nathan al aardig wat en heeft Elisa gewoon nog wat in te halen natuurlijk...

Maar het moge duidelijk zijn, de borstvoeding loopt als een tiet!
En ook het drinken gaat goed. Deze hele week geen fles meer gebruikt, niet overdag en niet in de nacht. Elisa heeft alleen maar zelf bij mij gedronken en verder niet. En dat scheelt een hoop rompslomp! En ook wel opluchting, het is Elisa eindelijk gelukt om zelf de voeding op gang te krijgen. Ze drinkt goed en duidelijk hoorbaar. Soms verslikt ze zich zelfs in de eerste melkstroom.
Maar ze groeit er op als kool!

En dus zet ik geen wekker meer 's-nachts. Ze komt uit zichzelf wel of niet. Ze heeft al 1 nacht een voeding overgeslagen om de dag erna elke 2 uur de schade in te halen... Ook overdag ben ik niet meer zo strikt in de tijd. Als ze lekker slaapt laat ik haar gerust even liggen om zelf te eten of door te gaan met waar ik mee bezig was. Ook wel zo heerlijk eigenlijk!

 Oma Huisman had een geweldig leuk shirt gekocht voor Elisa en dat moesten we natuurlijk even showen!

 Grote broer Nathan is nog steeds dol op zijn zusje. Al zal hij haar eerder als een grote levende pop zien heb ik het idee... Maar zijn isa is wel heel lief!
 Al toen Hannah baby was had ik een zitje voor op de kinderwagenbak. Ideaal als je nog een iets ouder kind hebt wat je mee wil nemen. Neefje Sem heeft zo ook op de bak gezeten toen Hannah er in lag. Maar grote broer Nathan is toch wat zwaarder dan Sem toen want dit keer kiept de kinderwagen heel snel om met hem er op. Maar hij vond het wel helemaal geweldig!
Om het mij wat makkelijker te maken heb ik Elisa's ledikantje omgetoverd tot co-sleeper.
Maar ik heb het bedje niet aan ons bed vastgemaakt omdat ik anders niet normaal kan in en uitstappen. Dat komt omdat mijn voeteneind omhoog staat vanwege het oedeem in mijn been.
Nu schuif ik het bedje zo van ons bed af om in en uit te stappen en als ik er in lig dan schuif ik het zo weer naar me toe. Zolang Elisa nog op 1 plek in bed blijft liggen kan dit makkelijk, zodra ze hier vanaf wijkt gaat de zijkant er weer tegenaan uiteraard! Ik heb de zijkant wel aan de onderkant vastgemaakt en omgeklapt onder het bedje zodat het niet uit elkaar schuift en het matras naar beneden valt.
Maar ik heb hier veel gemak van. Ik kan Elisa zo bij me in bed nemen als ze wakker is en zo weer weg leggen als ze slaapt. Dan wordt ik zelf ook niet zo wakker. En als ze toch blijft mopperen hoef ik er niet opnieuw uit om haar te pakken.
Dit jasje is er weer eentje die al een tijdje in ons gezin rond gaat, sinds de neefjes zeg ik dan maar want ik heb geen idee bij wie het jasje is gekomen. In elk geval hebben al onze kinderen het aangehad.
In bad gaan is nog steeds een klein drama. Elisa vind het niets om in het water te liggen lijkt wel. Hoe warm ik het water ook heb ze gaat direct of na een minuut flink huilen. Dus duurt het badderen maar kort en droog ik haar heel snel weer af! En dan krijgt ze weer een mooi pluiskapsel net als haar zus had.
Elisa en Hannah 
Tja, als je te vroeg komt dan is er het een en ander nog niet af als je geboren wordt. Zo was Oma de Ruijter nog lang niet toegekomen aan dit lakentje. En daar is ze dus maar mee begonnen nadat Elisa geboren was. En nu is hij af en ligt Elisa elke nacht onder het mooie lakentje!
 Prachtig!
Omdat we nu geen aparte babykamer hebben is er in onze slaapkamer plek gemaakt voor Elisa.
Haar bedje staat naast mijn kant van het grote bed, op de plank is er plek gemaakt voor de kruissteek die Oma Huisman maakte en van de familie kregen we een rolkarretje waarin allerlei spulletjes klaarliggen voor gebruik. Zo hoef ik niet steeds naar Nathan zijn kamer en dat is wel zo handig omdat hij snel wakker wordt. Ik zal volgende week een opsomming maken met wat we allemaal gekregen hebben wat hoort bij de kraammand... want bij een derde wisten we gewoon niet veel meer te verzinnen!
 Kijken kijken en nog eens kijken. Dat doen wij naar haar en zij naar... ja waarnaar eigenlijk?
De leegte in, maar ze is zo mooi om naar te kijken!
 Dan zwaaien we nog snel even de week uit met deze foto.
En deze waarin Elisa het zelfde jurkje aan heeft als haar moeder.. en op de duim na dezelfde pose!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen