woensdag 10 mei 2017

Elisa is 2 weken oud

De week begon met kolven... en de spruw behandelen natuurlijk! Met kolven bleek wel dat ik echt al een goede productie heb. Elke keer twee keer 70 cc. Zoveel drinkt ze niet uit de fles. Ongeveer 80 cc drinkt ze per voeding uit de fles. dit hebben we zo 2 dagen gedaan toen bleek ze al 120 gram te zijn aangekomen. Toen ben ik na elke voeding nog wat voeding in een fles na gaan geven. En dat doe ik nu alleen nog 's-nachts. Ik kolf niet meer, gebruik niet meer de vacuumcup maar gewone lekschalen en zo vang ik elke voeding wat ik lek uit de andere borst op. Dit geef ik in de nacht na elke voeding zodat ze goed gevoed weer lekker in slaap valt. Inmiddels is ze nu dan ook weer terug op haar geboortegewicht gelukkig. De spruw is ook bijna weg uit haar mond. Dus nog even en het wordt meer rustig genieten in plaats van op haar gewicht letten en zorgen dat ze beter wordt.

 Hoewel dat genieten écht wel goed komt hoor!
Op 7 mei werd Elisa gedoopt en voor die gelegenheid kwam Oma Huisman het weekend over. Heerlijk heeft ze genoten van haar derde kleinkind en natuurlijk vonden wij het ook gezellig dat ze er was.
Alle foto's van het dopen staan in dit album. Maar ik heb nog wel even een foto van alle drie de kinderen onder elkaar gezet.

Ook grote broer Nathan is helemaal dol op zijn zusje. Aaien en kietelen doet hij graag bij haar én zij is de enige die van hem een kusje krijgt! Dat moeten we alleen nog even op film vastleggen...
Inmiddels zijn de papieren luiers op die we kregen in de babydozen, dus over op de katoenen luiers.
En uiteraard grijpt Elisa juist dát moment aan om mooie mosterdgele poepluiers te gaan produceren.
Voor een dagje dan, want ze poept 1 dag in de week, maar dan wel meteen 3 op een dag!
En ik blijf het schattig vinden een katoenen luier bij zo'n kleine baby!
Al vind Elisa het minder leuk, want aan en uitkleden vind ze helemaal niet fijn! Maar als ik tijdens het verschonen de knoop op de rug maak laat ik haar op dr rug liggen en kleed haar dan zo verder aan. Dan stopt ze ook meteen met huilen, om weer te beginnen als je haar op haar rug draait...
Dat is ook meteen de reden dat ze op haar buik slaapt. Elisa hebben we geen eens een hele week in de zijligblokken gelegd maar vrij snel op haar buik. Dan kan ze beter haar warmte vasthouden en het ligt ook fijner als je krampjes hebt.




Dit keer kan Papa extra lang genieten van de pasgeboren baby overdag... hoewel?! Hij is hard aan het werk gegaan in de huishouding zodat ik nog even rustig op krachten kon komen. En dat merk ik wel. Het is heel fijn om nog even rustig te zoeken naar wat ik wanneer kan doen en om in een ritme/schema te komen met het voeden.
Gelukkig is er ook nog grote zus Hannah die graag de handen uit de mouwen steekt om te helpen met een badje. Ook kan ik haar prima als dumpplek gebruiken voor Elisa. Dat vinden ze beiden vaak niet erg.
Slapen doet Elisa nog steeds in de kinderwagenbak. Zowel overdag als 's-nachts. Dat is gewoon warmer, voelt meer geboren dan een groot ledikantje. Maar hopelijk kan ze snel over naar haar eigen bedje zodat we die bak niet steeds mee naar boven hoeven te nemen...
Ons punkfiguur in bed...
En zo is er weer een week voorbijgevlogen met ons kleine pluisje, muisje meisje in huis!
Het is opnieuw niet te bevatten dat wij wederom zo'n mooi wonder onder onze hoede hebben gekregen. En we zijn God er elke dag weer dankbaar voor, voor deze grote rijkdom.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen