woensdag 24 mei 2017

4 weken oud.

Vandaag dus. Eindelijk heb ik al mijn blogjes weer af en ben ik bij. Ik heb er een hele administratie aan moet ik zeggen maar ik vind het wel heel leuk om te doen! En ach, zo vergeet ik ook minder haha!

 Nathan kietelt Elisa haar handje. Elisa heeft een jurkje aan die mijn ouders kregen ter gelegenheid van de geboorte van mijn oudste zus Arike.



Zo was ik deze week vergeten wat meer foto's te maken. Dus ik heb maar op 2 dagen foto's gemaakt en zelfs niet gefilmd. Maar we zijn gewoon heel veel bezig geweest met elkaar en andere dingen.
Elke dag even lekker naar buiten met Elisa en Nathan. Nathan wil heel graag koe!tjes kijken namelijk.

Ik ben ook druk geweest met voeden trouwens. Ik gebruik nu de lekschalen bij elke voeding en wat ik opvang dat geef ik in de fles nog na. Ik merk dat Elisa steeds meer kracht heeft bij het drinken en ook steeds meer voldaan is als ze zelf gedronken heeft. Wat dat aangaat hoef ik dus steeds minder de fles na te geven. En ach, het is borstvoeding dus nog steeds geen bijvoeding gelukkig.
Bij de voedingen van 24 uur, 3 uur en 6 uur gebruik ik de vaccuumcup. Dan drinkt ze 1 borst leeg en de ander wordt door de vacuumcup leeggekolfd. Wat ik dan opvang geef ik met de fles na. Dit is sneller, en ze is dan snel weer in dromeland.

Ook heb ik haar bedje als co-sleeper ingericht. Zijkant eraf en aan mijn bed geschoven. Ik heb hem er niet aan vastgemaakt zodat ik het bedje opzij kan schuiven om zelf in en uit te stappen.
Zodra Elisa beter zelf in slaap kan komen gaat de zijkant er weer aan. Dan hoef ik ze niet telkens weer terug te pakken als ze toch niet alleen kan slapen.
Hoewel het de afgelopen 3 nachten al heel goed gaat. Ze ligt nu op tussen een wollen deken. Ook leggen we een kruik in bed die we eruit halen als we haar erin leggen. Dan is haar nestje lekker warm en blijft ze lekker slapen. En zo heb ik zelf ook meer geslapen gelukkig!

Dus nog even en mijn wallen zijn ook weer verdwenen... ooit! Maar voor nu slaap ik zoveel mogelijk overdag ook nog een keer. Als grote broer geen roet in het eten gooit uiteraard! Maar die is zo vaak buiten dat hij ook nog lekker een middagdut doet.

Omdat Elisa over 2 dagen een maand! oud is heb ik haar vandaag weer gewogen en gemeten. Uiteraard doen we dat nog elke week en ik denk dat ik dat zeker nog een maandje vol houd.
Maar vandaag sloeg de weegschaal door... niet te geloven dat ze dus 320 gram is aangekomen in een week. Dat is hard werken wat beloond wordt, zo zie ik het maar. Als ik de foto's terugkijk dan is haar buikje lekker bol aan het worden, ook haar bovenbenen zijn al lekker vol aan het worden net als haar wangen.
En ze is in een maand tijd ook nog een cm gegroeid. Al is het nog een beetje op de gok natuurlijk want echt strak meten kan je niet bij die kleine babytjes.


Maar afgelopen week was Elisa zo goed aan het drinken dat ze ook nog eens elke dag wel een poepluier heeft. Het is niet veel, maar het is dagelijks en dat is uiteraard makkelijker voor haar dan eens in de week. Ik heb goede hoop dat ze dit ritme volhoud, want eerlijk gezegd is het ritme wat Nathan had (elke 5 dagen) ook niet alles.

Och en verder, hebben we gewoon weer een hele week genoten van ons muisje meisje.
We hebben kraamvisite gehad, en leuke kleertjes voor haar gekregen die ik nu in de machine heb zodat ze ze komende dagen aan kan. Want het wordt warm weer en dan gaan we lekker naar buiten!

En zo zijn we weer een weekje verder met ons nieuwe wondertje. God is genadig en goed!

1 opmerking:

  1. En wij mogen er elke dag van meegenieten! Dat is pas fijn Opa en Oma zijn!

    BeantwoordenVerwijderen