vrijdag 7 april 2017

35 weken zwanger

Vandaag ben ik precies 35 weken zwanger en moet ik nog 35 dagen tot de uitgerekende datum. Wel een bijzonder tel-momentje! Dus nog 5 weken nu!

En echt.. deze week ging het heus wat minder!
Afgelopen vrijdag was ik vergeten mijn B12 prik te zetten en daardoor was ik duidelijk niet fit!
Maandag heb ik hem uiteindelijk in de ochtend toch erin geprikt en dinsdag voelde ik mij al stukken beter. Maar toch ben ik aan het einde van de dag helemaal moe!

Ik begin nu te merken dat mijn buik steeds hoger komt en tegen mijn middenrif duwt. Heb weer last van mijn maag. Daarnaast moet ik nu dubbel zo vaak naar de wc, twee keer in plaats van 1 haha! Maar het doet flink zeer tegen de tijd dat ik wakker ben en ook echt ga. En dat is lastig plassen...oef!

Ik begin nu ook te merken dat mijn buik steeds verder naar voren hangt. Heb weer last van bandenpijn en mijn bekken begint losser te worden dus ik krijg ook weer last van pijn in de onderrug. Ik heb mijn grote buik/rugband erbij gepakt die ik bij Nathan gebruikte én de TENS. Het helpt om die zware buik te tillen en de TENS is geweldig fijn voor de rug.

Ik heb nu natuurlijk ook niet meer zoveel ruimte in mijn torso dus ben erg snel kortademig...
Ook heb ik nu beperkte manieren waarop ik kan liggen in bed dus sneller pijn aan de linkerkant van mijn lijf. Vooral mijn schouders en onderrug krijgen het zwaar te verduren. Als ik er maar aan denk om van houding te wisselen naar half zij/half rug naar helemaal op mijn linkerzij dan gaat het beter.
Al met al beginnen de laatste loodjes zwaar te wegen... komt door die buik he?!

Afgelopen dinsdag mochten we weer op controle bij de verloskundige. Alles goed en wel, een bloeddruk van 100/55 en wederom zo'n flexibele buik... dat vind de baby ook die lag eens links in plaats van rechts namelijk! Nu ik er aan denk, ik voelde me bij Nathan altijd wel een beetje opgerekt als hij ging liggen draaien. Nu rekt de buik nog prima mee als er gedraaid en bewogen wordt dus misschien is de buik nu echt zoveel flexibeler... óf misschien voel ik mij op het eind wederom een uitgerekte skippybal... we zullen zien!

Baby: die duwt aardig met het hoofd in mijn kruis en heeft nog wel eens de neiging om zich dan uit te rekken. Met als gevolg een strakgespannen buik a lá harde buik. Als ik even rustig ga zitten en over mijn buik streel ontspant de baby weer. Ik moet dan vooral niet mijn benen over elkaar doen... oef!

De baby is nu ongeveer 42-43 cm lang en weegt tussen de 2300 en 2800 gram. Volgens de statistieken...
De kleine is volop bezig met de groei, het opbouwen van het immuunsysteem en met het rijpen van de longen. Dit laatste doet hij/zij door steeds ademhalingsbewegingen te maken.

Van mij mag de baby nu al komen omdat ik het idee heb dat het al groot genoeg is. Om eerlijk te zijn heb ik een dag in mijn hoofd gehad dat dit de laatste week was... maar ik mag echt nog een maand! Maar aan de andere kant, hoe langer het blijft zitten hoe beter alles is ontwikkeld en dat willen we natuurlijk! Maar hoe dan ook, God bepaalt de dag en het uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten