vrijdag 31 maart 2017

34 weken zwanger!

Ik heb nu steeds een liedje van kinderen voor kinderen in mijn hoofd... nog4, nog 3, nog 2, nog 1 Ja ja jajajaja Hiep hiep hoera Er is er eentje jarig! Hiep hiep Hoera
Maar dan meer in de trant van nog zoveel weken wachten haha!

Nu dus nog maar 6 weken wachten en we zijn duidelijk aangekomen bij de laatste loodjes. Die buik weegt echt een ton voor mijn gevoel, en ik ben tonnetje rond...
Het was weer heerlijk weer deze week en als je zonder jas loopt valt het pas echt op hoe die buik uitsteekt. Het commentaar is dan ook meestal dat ik al zo lekker dik ben... of dat het vast niet lang meer duurt. Sommigen vinden 6 weken dan redelijk normaal en anderen dachten dat ik écht al bijna mocht. Ach, we zijn het gewend zullen we maar zeggen. 
Ikzelf vind de buik netjes en nog niet al te dik. Ik heb ook wederom geen extra strepen erbij gekregen en zelfs de oude jeuken nog niet. Een flexibel huidje dit keer wat ik af en toe insmeer met babyolie voor ik slapen ga.

Afgelopen weekend ging de klok een uurtje naar voren. Dat betekende een uurtje minder slaap. We waren er allemaal eigenlijk vrij snel overheen en dat is maar goed ook!

Het was dus afgelopen week lekker weer, met veel zon. Tijd dus om de luiers eens te strippen. Dan laat je ze een uurtje of 8 weken in heet water met wat soda, calgon en wasmiddel en daarna even goed wassen en dán in de zon drogen. Het weekwater was niet zwart of grijs en dat viel me reuze mee na 15 maanden gebruik. Maar de luiers zijn wel weer een tintje witter geworden, sommige microvezeldoeken waren dus écht grauw. Gelukkig was het niet écht nodig al ben ik wel blij dat ik het nu gedaan heb, nu gaan ze toch weer wat schoner in de kast.


Waar de zon ook goed voor is, de babywas... heerlijk! Eerst dus het uitzoeken. Maatje 50 ging de doos weer in en maatje 56 en 62 ging de wasmachine in en daarna ook lekker in de zon te drogen.
Nu ruikt alles heerlijk fris en ga ik het maar gewoon in de kast hangen bij Nathan. Ik heb geen zin om het nu in een doos te doen en dan straks weer op te hangen.

Toen ik op zolder zat om sandalen te pakken voor Hannah kwam ik er achter dat dit nu écht niet meer kan... Je kunt je kont niet keren als je van voren zover uitsteekt haha! En dan was het erop komen het probleem niet maar dat ging ook niet heel makkelijk. Afijn, daar kom ik voorlopig dus niet meer. Gelukkig had ik alles al een beetje gesorteerd en op een handige plek gezet zodat manlief zo alles kan vinden (uiteraard op mijn aanwijzingen).

Over Hannah gesproken. Ik heb ook haar geboortefilm bekeken en bewerkt. De uitgebreide variant komt niet op het internet. Maar ik vond het fijn om hem nog eens te bekijken. Ik merkte ook een enorm verschil met de geboorte van Nathan. Hannah lag op mijn buik te bibberen, moest eerst in bad en aangekleed en daarna werd ze eens aangelegd. Nathan lag op mijn buik, kreeg een dikke molton over hem heen en heeft 2 uur lang aan de borst gelegen. Daarna werd hij gewassen met een washand, aangekleed en kon ik ook gewassen. En dat was vanuit het oogpunt van een pasgeboren baby toch echt het beste. En voor de derde kan ik alleen maar hopen dat het nog beter gaat dan bij de tweede.

Met Nathan, tante Arike en (O)ma ben ik op verjaardagsvisite geweest bij Oma Bent. 83 jaar al weer!
Van Opa Bent had ik 2 overhemden in babyrib gekregen die hij niet meer draagt. Van de paarse heb ik, in combinatie met een ander overhemd, een leuk setje gemaakt voor Nathan en dat kon hij nu mooi showen. Het was gezellig om weer eens bij hen thuis te zijn. Dat was al weer even geleden want in de zomer van 2015 heb ik het stokje doorgegeven aan Arike. In de tussentijd ben ik wel even langs geweest maar niet zo lang als nu. Een goed voornemen is om deze zomer ook weer langs te gaan maar dan bijvoorbeeld met ons hele gezinnetje? Ik heb in elk geval een foto gemaakt van Nathan met Opa en Oma en die mag hier natuurlijk niet ontbreken.


Het is wat met mij.. Zwanger van Nathan moest ik nog even een rok naaien voor Hannah voor zondag. Nu ligt er een heuse jurk te wachten! Hannah heeft zelf de stof uitgekozen, ik het patroon. Ze wilde eigenlijk een broekrok maar daar had ik geen leuk patroon van en toen ik deze jurk showde vond ze het ook wel leuk. Hier kan ze dan een shirt met korte of lange mouwen onder.  Ik heb de stof geknipt. Nu nog zigzaggen en in elkaar zetten. Gelukkig heb ik hulp vlak bij de hand én nog 2 weken tot haar verjaardag. Zou leuk zijn als hij dan af is!


Uiteraard heb ik weer even gelezen in de dagboeken van de zwangerschappen van Hannah en Nathan. Bij Nathan hadden we de babykamer ingericht en de commode opgehangen in de badkamer. Nu is de babykamer nog steeds door Nathan bezet en komt er alleen in de kast wat ruimte vrij voor de baby. Verder gaan we na Hannah haar verjaardag (over 2 weken) onze slaapkamer een schoon-en opruimbeurt geven en het bedje in elkaar zetten. Bij Hannah had ik zelfs de ziekenhuistas al klaar staan.. nou nu nog niet hoor! en ik had daar eerlijk gezegd ook nog niet over nagedacht. 

Bij beide was ik trouwens op controle geweest en dat mag in dit geval volgende week plaatsvinden. Ik ben benieuwd hoe de baby erbij ligt, al voel ik echt al veel beweging die ik kan plaatsen dus weet ik dat het vaak met het hoofd naar beneden ligt en de kont naar buiten... en dan ellebogen en knietjes overal aan het porren! De ene dag is het heel druk, de andere dag juist enorm rustig. Maar het feit dat er nog steeds beweging is stelt mij wel gerust.

De baby is volgens de statistieken nu ongeveer 41 cm en weegt tussen de 2100 en 2600 gram. De buikomvang is 28 cm en het bovenbeen 6,8 cm. We zullen zien hoeveel daar écht van waar is...
Het zwemt nu in 1 liter vruchtwater en dat is dus nog ruim genoeg om in te kunnen draaien, schoppen en stompen. De vingernagels zijn nu ook zo lang dat de baby zich zou kunnen krabben. En dat alles gebeurt in mijn buik. Als we nog even geduld hebben dan kunnen we in elk geval zien hoe de baby eruit ziet en kunnen we beginnen met een andere vorm van genieten.
Maar wanneer de baby geboren wordt mogen we aan God overlaten!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen