vrijdag 10 maart 2017

31 weken zwanger

En nu was het dubbel: én de volgende week was omgevlogen én de volgende maand en op 1 dag. Vandaag 31 weken én 7 maanden zwanger. Niet bij elkaar optellen, dan ben ik net een olifant…. Hoewel ik me wel zo voel omdat ik al over de 10 kilo ga dat ik ben aangekomen! Maar we hebben dus nog 2 maanden te gaan, precies 9 weken. Als de baby niet besluit eerder of later te komen dan.

Zaterdag heb ik me iets te druk gemaakt, dat was me het dagje wel! Mijn buik heeft mij wel overtuigd dat ik net iets té enthousiast bezig was. Maar ik ben wel blij met wát ik gedaan heb dus dat scheelt. Ik heb Nathan zijn kast uitgeplozen, nog 1 plank overgelaten die ik nog moet doen.
Verder heb ik spullen op zolder opgeruimd en spullen voor de baby vooraan gezet en voor Hannah en Nathan een doos met kleren in de volgende maat naar beneden gehaald.
Gelukkig had ik hulp van neef Timo! Ik heb beide kledingdozen uitgeplozen en weet dat ik voor Nathan in principe wel genoeg kleren heb.
Voor Hannah niet dus moet ik een lijstje maken voor (nieuw) aan te schaffen kleding en dan kunnen we los als de kinderbijslag er is.

Woensdag ben ik met Hannah en Mama naar de stoffenbeurs geweest om wat stoffen te kopen. We hebben niet alles gevonden wat we wilden. Maar we hebben nu stof voor een omslagdoek voor de baby die ín de maxicosi kan. Het is waterafstotende stof en dat gaat zo zweten in de zomer. Als we er nu een omslagdoek in doen met de gordels erdoor hoef je de baby er alleen maar in te leggen en wel of niet de omslagdoek om te slaan. Maar het ligt dan in elk geval niet tegen die zweetstof.
Voor Hannah hebben we een leuke stof op de kop getikt waarvan we iets gaan maken voor zondag. Ze wil een broekrok maar misschien wordt het toch een jurk. Een kwestie van duiken in de patronen denk ik.

Nu willen we nog een deken maken voor de baby van flanel, maar dat hebben we helaas niet gezien op de stoffenbeurs. Dus daar gaan we dan maar elders naar op zoek...
Baby: is (nog maar) 39 cm en 1500 gram ongeveer. Dus het moet nog even groeien. Ik kan af en toe even rustig genieten van de bewegingen (in) mijn buik. Freddy legt ook regelmatig zijn hand op de buik en ook hij voelt het! Zo leuk is dat. Ook de kinderen vinden het leuk om ledematen te porren. Klinkt onaardig maar ze duwen armen of benen opzij en proberen te voelen waar het dan weer omhoog komt. Wel een grappig gevoel voor mij dan!

Maar ik heb ook nu regelmatig een uitstekende kont in mijn buik rechts bovenin. Net als waar grote zus Hannah en grote broer Nathan graag de kont in de krib gooide... En als je dan je hand erop legt schuift het weg. Blijkbaar is het een prettig plekje in mijn buik!

Nu de baby de oogjes kan openen is het waarschijnlijk ook gewend aan het donker in de baarmoeder. We weten niet of het iets kan zien, maar misschien wel het verschil tussen donker en licht buiten mijn buik. 
Volgende week gaan we nog eens voor een echo om te kijken naar de positie van de placenta.
Ik ben heel erg benieuwd hoe ver die nog naar beneden zit. Ik voel dus duidelijk waar die zit omdat ik daar geen schopjes en duwtjes voel. Maar ik heb geen idee hoever die naar beneden zit. Ik krijgt namelijk ook regelmatig een trap in mijn kruis dus dan zou je denken dat het wel goed zit... We zien en horen het volgende week dinsdag!
Maar afgezien van dat blijft dit mooie cadeautje nog even ingepakt. We hoeven nog steeds niet te weten of het een jongen of meisje. Al ben ik uiteraard wel heeeel erg benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen