vrijdag 3 maart 2017

30 weken zwanger

En toen was februari alweer voorbij nét als de voorjaarsvakantie trouwens.
Die was vorige week hoor, maar afgelopen zaterdag gingen we nog even met de kids naar de film én eten bij de IKEA. Daar waren kinderen gratis in de vakantie. We hebben het prima naar ons zin gehad en dit was wel een leuke afsluiting van een verder druilerige vakantie.

Nu nog maar 10 weken te gaan en het is toch wel bijzonder leuk om weer rond te lopen met een rond getal én een ronde buik. Om het even af te ronden... haha!

Inmiddels ben ik weer vriendjes geworden met een kussentje in mijn rug. Ik sleep het overal mee naar toe en het scheelt enorm. Dan wordt mijn ribbenkast genoeg naar voren geduwd om die klemzittende organen de ruimte te geven. Al heb ik gelukkig nog steeds geen permanente last hiervan, als ik ineengedoken zit dan voelt dat toch wel bijzonder onprettig.
's-nachts lig ik tussen allemaal kussens. Ik lig half op mijn rug half op mijn linkerzij. Kussentjes in mijn rug en een kussen onder mijn buik. Mijn benen opgetrokken naar links en zo val ik in slaap.
Op mijn linkerzij ligt gewoon nét niet zo lekker als deze bijzondere positie. Al neem ik zo wel mijn hele matras in beslag, maar van mij is van mij toch?

En toen werden we gisteren wakker met sneeuw! Niet veel, maar genoeg om op te vallen.
Helaas begon het al snel te regenen en was het dunne laagje zo weer verdwenen.
Maar wel de moeite waard om even te vermelden toch?


Baby: is lekker rustig geweest deze week, ook op vakantie? Over het algemeen blijft die nu op het favoriete plekje liggen draaien en duwen. Daar heb ik dit keer ook een filmpje van gemaakt en dat is leuk om te zien! De beweging is dus vooral rechts te zien!

De baby is nu ongeveer 38 cm en 1300 gram zwaar. De buikomvang 24 cm en het bovenbeen 6 cm lang. Doordat zich steeds meer vet vormt begint het huidje strakker te trekken. De huid is nu dan ook gevoelig. Ook kan de baby nu ook pijn voelen.
Voor mijn gevoel is mijn buik echt nog niet heel dik. Maar op school vonden ze het toch al wel aardig aan de maat. Ach, ik ben het inmiddels gewend denk ik én ik weet dat ik nog dikker wordt dus ik geniet nog maar even van de 'nog niet zo dikke' buik. Maar ik ben niet dik maar zwanger!

2 opmerkingen:

  1. Zo is het, beter dan ik ben dik en niet zwanger......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is dat, al ben ik nooit dik geweest... behálve als ik zwanger was :p

    BeantwoordenVerwijderen