vrijdag 24 februari 2017

29 weken zwanger

Weer een weekje verder! En zo tellen we af naar de uitgerekende datum!

Deze week verruilden we onze eigen bank voor seniorenexemplaar. Dat staat een stuk makkelijker op én het zit ook een stuk steviger! We hebben er nu al plezier van en hij staat er nog maar even.
Ook de hocker hebben we weg uit de kamer omdat we die eigenlijk alleen gebruikten om visite op te stallen die onder de 12 jaar oud is... en daarvoor hebben we te weinig verjaardagen per jaar!
De bank is verder wel bekend, hij stond eerst bij onze buurvrouw in de huiskamer!

Voor Nathan maakte ik een mooi broekje van een overhemd van Opa Bent. Daar heb ik bijna een jaar schoongemaakt tot ik door de zwangerschap van Nathan ermee moest stoppen. Inmiddels werkt Arike er langer dan ik heb gedaan en ze heeft het er prima naar haar zin. Ik wil van het overhemd ook nog een gilet maken en dan wordt het eigenlijk tijd om even een show te houden bij Opa en Oma Bent.


Vandaag gingen we met Nathan terug naar het ziekenhuis. Weg met dat stinkende gips!
Dat was een opluchting. Hij ging verder gewoon door met spelen zoals hij gewend was.
Ook wel een goed teken, als het niet goed ging dan was hij de arm minder gaan gebruiken.
Nu over 3 weken nog even terug bij de chirurg en dan zijn we er weer klaar mee!



Gisteren zijn Freddy en ik samen nog op stap geweest. Naar de chiropractor... Was ook wel weer nodig voor mij trouwens. Dit is in principe de laatste afspraak voor de bevalling. Tenzij ik ervoor nog een moment heb dat ik echt nog even iets heb recht te zetten... maar dat zien we dan wel weer!

Dat is ook wel een raar idee, over 10 weken kan de bevalling écht elk moment beginnen. Nog maar even niet aan denken en eerst maar eens verder met de dingen die ervoor klaar moeten zijn toch?
De baby: heeft niet één favoriete postitie in mijn buik: de baby ligt soms met het hoofd linksonderin en met de kont rechtsbovenin en soms helemaal overdwars en soms hoofd boven en kont onder. Hoewel ik echt geen idee heb hoe het ligt hoor, maar er steekt regelmatig iets uit rechtsboven of er zit iets flink dwars rechtsonder. En áls het dan draait krijgt mijn buik de meest gekke uitstulpsels en proberen we te raden wát er dan uitsteekt. Een elleboog of knie, voetjes of handjes en anders is het gewoon het hoofdje of de kont! Het is zeker nog niet zo duidelijk als het was met Nathan.
Maar wel is duidelijk waar de placenta zich bevind, want daar voel ik eigenlijk amper wat aan beweging. De placenta zit nu linksonder. Ik weet dus niet hoever naar beneden maar dat zien we bij de echo.

De baby is nu ongeveer 35 cm lang en 1150 gram zwaar. Nu is het bezig met de vetopbouw in het lichaam. Voor ons zal nog steeds niet duidelijk zijn of het een mollige of een tengere baby is. Maar klein is het zeker niet!

Deze God die aard en hemel schiep, Is dezelfde God die mij eens schiep! Het is en blijft een wonder dat God bezig is met zijn scheppingswerk in mijn buik!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen