vrijdag 27 januari 2017

25 weken zwanger

En oh zo bijzonder, mijn lever zit nog niet klem! Ik ben er blij mee en geniet hier van!
Bij Hannah begon dit op 1 januari en toen was ik 25 weken zwanger. Het begon toen langzaam op te bouwen zeg maar. Bij Nathan begon het met 24 weken en had ik er direct veel last van.
Misschien maakt het verschil dat het van binnen nu anders zit vanwege de voorliggende placenta?
Of houd ik er nu wel al veel rekening mee? Ik weet het niet. Maar áls het komt weet ik ook nu weer dat het tegen het einde of na de bevalling weer over gaat. En tot het zover is klaag ik niet hoor!

Waar ik bij Nathan last van had, heb ik nu niet. Er was toen een trekkende pijn richting mijn navel. Achteraf is er waarschijnlijk een spier gescheurd waardoor ik nu zo'n raar bultje boven mijn navel heb. Ik weet niet of dezelfde pijn nog terugkomt, maar óók dat zullen we zien!

Maar deze week begon al goed met een mooie zelfgeschreven kaart van Hannah en Matthias....
Dus ik heb mijn complimenten weer binnen en kan er weer een tijdje tegen aan! Lief hoor!

Ik vergat dus vorige week te vertellen dat ik bij de verloskundige ben geweest! Alles was goed en we hebben het hartje weer mogen horen... zo fijn! Mijn bloeddruk was nu 100 om 58, helemaal niet slecht! Maar ik heb bij de Lidl wel een doos salmiakharten gekocht... gewoon omdat ze zo lekker zijn.. haha!

Wat niet zo goed was... Bauke heeft kennelhoest! Hoe hij dr aan komt.. geen idee maar het schijnt ook wel weer over te gaan gelukkig! Van de dierenarts hebben we een antibiotica kuur meegekregen en een hoestdrank en dan moet het binnen een week écht beter gaan. Het lijkt erop dat dát wel goed komt. Maandag en dinsdag kon hij amper blaffen en was het meteen hoesten! Nu blaft hij al weer aardig en komt wat vaker van zijn plek af. Maar hij mag nog zeker een week niet bij andere honden om te voorkomen dat hij het weer doorgeeft, áls hij dat al niet gedaan heeft. Nu ja... hebben we dat ook weer beleefd en overleefd!

Had ik het vorige week over wat we zoal deden in de zwangerschap met Hannah, dit keer las ik dat we de kinderwagen en een bed hadden besteld. En ik bedacht me van de week nog dat we maar moesten gaan sparen voor een nieuw bed... Want de ene na de andere poot begint te wiebelen. En er zijn er nu al 3 gelast omdat er een schroefdraad is afgebroken. Maar ja... zoveel geld als we vorige keer hebben uitgegeven... dáár doen we nog wel een tijdje over. We zullen zien...

De baby merkt van dit alles niks en is ondertussen weer lekker gegroeid. Nu ongeveer 30 cm en 700 gram. Het beweegt en doet en dat is nu goed te voelen van buitenaf. Ik heb nu ook mijn buik zien bewegen. Best wel een raar gezicht. Maar zo hard schopt het ondertussen.
Ik merk ook dat mijn borsten zich aan het klaarmaken zijn voor de volgende borstvoedingsperiode. Regelmatig wat gespannen maar gelukkig lek ik nog niets.

En dan mogen we ook deze week afsluiten. God zorgt goed voor ons!

1 opmerking: