vrijdag 6 januari 2017

22 weken zwanger

En we gingen knallend het nieuwe jaar in!
Nathan bleef rustig slapen en dat zal wel te wijten zijn aan de rust hier in onze straat.
Dat was wel even anders in het westen... blij toe dat we hier wonen.

Zondag begonnen we ná het nieuwjaarswensen weer vroeg omdat de kerkdiensten wel op de normale tijd begonnen. Geeft ook verder niks, tussen de middag gingen alle volwassenen slapen en de kids keken een DVD. Uiteraard lag Nathan in de middag ook op bed.

Verder hebben we wel gewoon rustig aan gedaan deze week. Maandags had Hannah paardrijles en Oma is dit keer meegegaan. Die moest toch nog een boodschapje doen.

Ik haalde op woensdag nog even mijn bril op bij de opticien. Er zitten nieuwe glazen in, dit keer met prisma vanwege een lichte vorm van scheelzien... we zullen zien of mijn ogen nu minder snel moe zijn én of ik ook scherper kan zien! Zo niet dan gaan we terug natuurlijk!

Tja en dat was het wel. De laatste week van vakantie bestond vooral uit uitslapen, relaxen en niet te veel drukte maken.

Maar ik voel de baby steeds meer bewegen en heb het idee dat dit nu ook van buitenaf voelbaar zou
moeten zijn. En nu de baby ervan overtuigen dat papa het ook wil voelen!

De baby is ook weer zwaarder geworden. Het is nu ongeveer 27 cm lang en weegt ongeveer 450 gram. De buikomvang zal ongeveer 16 cm zijn en de lengte van het bovenbeen is ongeveer 3,8 cm. Er vormt zich nu een laagje vet in het lichaam. Om de baby warm te houden. Wij hebben het allemaal wel, de een wat meer dan de ander. Als het een jongetje is dan beginnen nu de ballen aan hun weg naar de balzak. Ze doen hier 10 weken over!

De baby wordt nu ook sterker. Afgelopen week voelde ik in de ochtend ineens iets uitsteken rechts bovenin. En als ik links onderin er tegen aan duwde schoof het verder naar boven. We weten niet of nu de kont of het hoofdje uitstak maar dat zal het wel geweest zijn. Hannah heb ik het laten voelen en toen Freddy wilde voelen was er al niets meer...

Ondertussen zijn ook de hersenen van de baby aan een groeispurt begonnen. Ze gaan hiermee door tot ons kind 5 jaar oud is. We zullen zien hoe het allemaal zal lopen. God kent ons hele leven van voor de grondlegging der aarde al! En wij? Kunnen alleen maar in spanning afwachten wat er komen gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen