vrijdag 18 november 2016

15 weken zwanger!

Weer een week voorbij! En weer een verjaardag gevierd!
Zo gaat dat in deze maand.
Zelf heb ik ook nog mijn verjaardag gevierd voor mijn schoonfamilie. Dus hadden we weer lekkere taarten van Arike. Dit keer monchou met pepernoten en aarbeienkwark. Superlekker!



Van mijn schoonmoeder kreeg ik een paar lieve slofjes voor de baby, zijn ze niet schattig?!



Ook kreeg ik een gewassen doopjurk voor de baby. In deze jurk zijn Freddy en zijn zus en broertjes gedoopt. Ik had hem eigenlijk bij Nathan al willen vragen maar er toen niet aan gedacht!
Nu komt er straks toch nog een gelegenheid om ook deze jurk te dragen en showen.




Inmiddels zijn er ook twee heren langs geweest om op zolder te kijken hoe en wat we daar kunnen gaan verbouwen. De plannen zijn reuze, de staat van het dak niet... het blijkt dat er waarschijnlijk een keer of een stuk dak is ingestort of in elk geval ingekort. Er zijn een aantal balken doorgehaald wat niet moest en dat komt de stevigheid van het dak niet ten gunste... dus áls we nu de zolderverdieping willen bebouwen moet eerst de constructie verstevigd worden. Dat geeft nog wel wat stof om over na te denken dus... want er is wel een pakjesboot aangemeerd in Appelscha, maar het goudschip heeft de haven gemist!

Maar de festiviteiten gingen gewoon door. Maandag vierde Joran zijn 11e verjaardag. Uiteraard ging dit gepaard met lekker (taart) eten en een toetje bij het avondeten. Nathan at natuurlijk ook mee want die wil gewoon hetzelfde hebben als er op ons bord ligt!

De baby heeft nog niet veel te vertellen wat eten betreft, die krijgt gewoon altijd wat mijn bordje bevat... maar ik kan wel zeggen dat ik nu zachtjes beweging heb gevoeld. Bijzonder is het als je ook op deze manier bevestiging krijgt dat er leven in je groeit! Er wordt gewoon een mens gevormd in jouw buik!

Dan kunnen we alleen maar met Psalm 139 zeggen:
Want Ú hebt mijn nieren geschapen,
mij in de schoot van mijn moeder geweven.
Ik loof U omdat ik ontzagwekkend wonderlijk gemaakt ben;
wonderlijk zijn Uw werken,
mijn ziel weet dat zeer goed.
Mijn beenderen waren voor U niet verborgen,
toen ik in het verborgene gemaakt ben
en geborduurd werd in de laagste plaatsen van de aarde.
Uw ogen hebben mijn ongevormd begin gezien,
en zij alle werden in Uw boek beschreven,
de dagen dat zij gevormd werden,
toen er nog niet één van hen bestond.

De lengte van de baby is op dit moment 13 cm en het gewicht 100 gram, een ons dus. De hoofdomtrek is 3 cm. De baby heeft nu vinger en teennagels, oogleden en wimpers. Het kan nu met de handen grijpen en schoppen met de voetjes. Deze bewegingen zouden van buitenaf voelbaar kunnen zijn, maar ik voel nog niks van buiten maar wel van binnen! Het is zo'n geweldige sensatie. Maar ik moet er wel rustig voor gaan zitten en er op letten. Als ik gewoon bezig ben dan voel ik het niet zo zacht is het nog.

Maar wat er ook gebeurt God zorgt voor ons allemaal!

1 opmerking: