vrijdag 4 november 2016

13 weken zwanger!

En we zijn al in november beland én de eerste 3 maanden zijn om!
Sjonge wat vliegt te tijd!
Kon ik eindelijk weer normaal eten omdat de misselijkheid gelukkig écht verdween na de magische grens van 12 weken... werd ik datzelfde weekend goed ziek!
Naja, ook niet gek als je amper eet heb je bijna geen weerstand ook. Oh wacht... dat is sowieso al aan de orde als ik zwanger ben geloof ik... Nu ja als ik nu de griep te pakken heb hoop ik voor de rest van het seizoen klaar te zijn!
Maar ik ben goed ziek dus... en niet alleen ik want we hebben een complete zeehondencrèche hier in huis! Hoesten, kuchen, rochelen en keelpijn, verhoging of koorts. Het kan je zomaar treffen.
Hannah is ook een paar dagen thuis gebleven en heeft in elk geval niet meegedaan met gym toen ze wél op school was.
Dus.. zo kon ik nog niet normaal eten want door al dat hoesten was mijn buik pijnlijk en had ik weer geen echte trek. Hopelijk is dit wel snel weer over want je wordt wel sjaggo van alle dagen moe zijn!
Ik neem veel vitamine C en ben ook Propolis bij gaan nemen wat mijn weerstand moet verhogen. Ik hoop dat het werkt!

Verder heb ik heus wel wat dingen gedaan hoor. Ik heb mijn zwangerschapskleren van zolder gehaald en de andere dozen weer op zolder gestald en daar wat opgeruimd. Ook alle spullen staan nu weer netjes achter het gordijntje in onze inloopkast. Dus geen uitstalling van jewelste meer. Dat slaapt meteen een stuk rustiger!
Wat ook fijn is dat ik de afgelopen dagen eigenlijk geen last van mijn rug had! Nu zou het zomaar kunnen komen van de vitamine C die ik nu in hoge dosering neem. Zoiets las ik dus laatst. We gaan het wel merken als ik weer beter ben want eerder stop ik er niet mee. En als de rugklachten dan terugkomen ga ik gewoon weer meer vitamine C nemen en dan elke dag! Het is gelukkig ook nog gezond voor me!

Niet zo gezond voor me... Mijn moeder en zus Arike zijn naar de Makro geweest en hebben daar 2 kilozakken met snoep voor mij gehaald.... Engelse drop en Salmiak. En eigenlijk vind ik de Engelse drop té zoet, maar als je af en toe eentje neemt is het nog wel uit te houden. De Salmiakkogels blijven favoriet! Zoet is dus nog steeds niet echt mijn ding. Ik had glutenvrije cupcakes met chocolademousse erop maar die waren mierzoet! Ik heb ze stukje bij beetje opgegeten maar ik hoef ze niet meer! Doe mij maar een zakje hamkaas chips of kaasknabbels ofzo...

Ach ja, ik kom de dag wel door hoor! Maar ik heb wel een nieuwe soort favoriet fruit ontdekt: Mandarijnen! Lekker sappig, dus goed voor de vochtinname, niet te zoet en liefst nog wat zuur. En op de een of andere manier zijn ze zoet ook wel lekker. Tja die vochtinname, ik drink echt te weinig. Ik weet het! Bij mijn vorige zwangerschap hing ik zowat onder de kraan van dorst en nu heb ik echt geen trek ik water of thee en zelfs sap of fris drink ik amper. Het is dat Freddy 's-avonds voor ons inschenkt anders zou ik na het avondeten amper nog drinken. Ik dwing mezelf om voor het slapen gaan 2 bekertjes water te drinken maar soms lukt dat gewoon niet. Ik moet er sowieso 1 om mijn pillen in te nemen en daarna nog 1 wil gewoon niet altijd. Maar ja... mijn urine stinkt gelukkig nog niet dus ik ga er vanuit dat het nog wel kan. En anders slik ik alvast aardig wat vitamine D en neem ik veel vitamine C voor de weerstand. Zal je altijd zien als ik daarmee stop krijg ik een blaasontsteking!

Maar dat is dan voor de volgende keer!

De baby groeit onverstoorbaar door. De afgelopen week is het gegroeid tot ongeveer 9 cm van kruin tot stuit en de beentjes zijn 2 cm. Het gewicht is zo’n 40 gram, zo zwaar als een rol pepermunt. Ook deze week zal het gewicht weer verdubbelen, dus 2 rollen pepermunt, maar de lengte van kruin tot stuit neemt maar zo’n 3 centimeter toe. Dus de baby wordt steeds “molliger” en gaat daardoor steeds meer op een gewone baby lijken.
God houd ons allemaal in zijn hand. Een geruststellende gedachte nu we van de baby zelf nog niet veel merken, alleen de gevolgen van de zwangerschap kunnen merke. Dag aan dag draagt hij ons!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen