vrijdag 7 oktober 2016

tadaaa! 9 weken zwanger!

Topweek! Echt super gewoon. Eindelijk mag ik het van de daken schreeuwen, en dat doen we dan maar niet want dat dak is zo hoog... maar héhé!

Zondagavond na de soep serveerden wij een verrassingstoetje!
En kreeg Nathan een rondje van het huis!

Maandag de eerste afspraak bij de verloskundige. Super om eindelijk bevestiging te zien van wat we al wisten: er zit een baby in mijn buik! We hebben het hartje zien kloppen... wauw!
Ik wordt er nog stil van! God doet weer een wonder geschieden en laat een klein kindje groeien in mijn buik!

Maandagavond gingen wij naar Oma Huisman, omdat we toch naar de IKEA moesten.. ahum!
Hierna mocht Hannah nog even met de zus en broertjes van Freddy bellen en dat was ook leuk!

En ja, er kwamen reacties dat er hier en daar een woordje was gevallen wat verdacht was. Maar ik denk dat dit meewerkt voor de spanning zal ik maar zeggen. De pret was er niet minder om! En iedereen is er superblij mee! We genieten van alle felicitaties en gelukwensen die we van iedereen krijgen. Ons geluk is groot en dat beseffen we heel goed!

Wat iets minder goed gaat is het herstel van Arike. Helaas had zich een abces gevormd in haar buik en dat is donderdagavond nog weggehaald. Nu heeft ze een drain voor de afvoer van het vocht en moet ze maandag weer terug voor controle. Gelukkig wonen we met mijn familie in 1 boerderij dus is het makkelijker om voor het gezin te zorgen, maar het is vooral vervelend voor haar.
We hebben haar verjaardag dus nog niet echt kunnen vieren, maar dat komt vanzelf wel!
Het bevalt haar in elk geval prima om in haar moeders bed te vertoeven overdag. En ze hadden samen al bedacht dat ik daar ook wel kon gaan liggen in mijn kraamweek, dan hoeven ze niet naar boven! En dat is eigenlijk wel een superidee, dan ben je boven ook niet zo verstoken van alle aandacht en verhalen van de kinderen en de visite hoeft niet naar boven.

Baby: Officieel mogen we de baby nu Foetus noemen, maar wij noemen het gewoon ons kind. De baby is nu ongeveer 3 cm groot en weegt even zwaar als een paar paperclips: 5 gram!
De oogjes zijn nu open, maar daar groeien straks de oogleden overheen, dan blijven de oogjes nog ongeveer 15 weken dicht. Ook groeien deze week de oorschelpen en het bovenlipje. De grootste mijlpaal is dat het staartje verdwijnt. Het begint meer een meer op een echt mensje te lijken. Deze week zal ook aan de buitenkant duidelijk worden of het een meisje of een jongen is. Ik heb ook dit keer helemaal geen sterk idee hierover. En we houden het ook lekker een verrassing! Maar Hannah verkondigde al meteen dat ze heel erg hoopt op een zusje (misschien wel meer dan vorige keer!)
Het is een cadeautje waarvan alleen God de inhoud weet. We zullen het uitpakken en ons laten verrassen over alles. God is groot!

1 opmerking: