vrijdag 28 oktober 2016

12 weken zwanger!

Het misselijk en moe zijn heeft doorgezet en ik ben het nu echt elke dag en praktisch de hele dag ook... niks leuk maar het hoort erbij! Het schijnt te maken te hebben met de piek van het hormoon HCG wat nu aanwezig is. Als het goed is neemt die piek snel af en heb ik er geen last meer van.
Ik heb eens even terug zitten lezen en het misselijk zijn is elke zwangerschap een tikje erger. Ach ja, als andere dingen dan een tikje minder mogen? We zullen zien we zullen zien!

Was ik vorige week toch zomaar vergeten dat we een eerste pakje hebben gekregen van opa en oma de Ruijter! Die moeten we uiteraard nog even showen! Wel in maat 62 dit keer want een écht kleintje zal het niet worden en anders is het er toch wel snel uit, aldus oma!

Dan nu iets minder leuk nieuws... Marley, onze poes van 2 jaar oud, besloot de tunnelbak van de N381 te nemen... en heeft dit helaas dus niet overleefd. Dit is al onze tweede kat die we aan die weg hebben verloren. In 2012 werd onze kater Winnie daar aangereden... En ook hij was toen 2 jaar oud en ook hij was een vondeling. Ik ben er de hele dag verdrietig van... Marley was zo'n leuke kat. Lekker speels en wild en geen slome dikzak. Kwam kopjes en krabjes geven wanneer zij wilde en speelde zelfs met de hond! Maar helaas is dat nu allemaal weer over....

En dan snel weer over naar het leuke nieuws! Afgelopen maandag zijn we weer naar de verloskundige geweest. Voor de gelegenheid had ik me ook even gewogen en ik ben echt geen gram aangekomen hoor! Eerder een ons afgevallen. Maar wat wil je ook als je amper eet? Energie verbruik ik wel als een tierelier! Mijn bloeddruk is gemeten en die was 90/65 ... niet hoog dus, maar dat vermoeden had ik al he? Ik mag dus lekker aan de salmiak blijven gelukkig... Uiteraard hebben we ook even de baby bekeken en volgens de metingen zitten we goed wat de uitgerekende datum betreft! Hier natuurlijk even een foto's!



Rechts op de foto is steeds het hoofdje te zien en dan verder naar links het lijf en onderaan de benen. Ook dit keer weer lange stelten en zwaaiende armen. We hebben de baby van alle kanten kunnen bekijken en wederom een kloppend hartje mogen zien. Wat is dát toch een wonder he!

Zeker als je bedenkt dat ik precies 3 jaar geleden nog een laatste keer onder het mes moest om cystes en verklevingen te verwijderen... en blijkbaar is het nu zó schoon dat ik al voor de tweede keer ná de operatie zwanger ben! God verricht nog steeds wonderen!

Deze week heb ik ook eindelijk mijn eigen kast uitgemest. Was wel nodig ook! Alles wat ik van de zomer niet aankan, eruit! Wat ik deze winter niet aankan, eruit! Stapeltjes gemaakt van dingen die ik na de geboorte wel ga dragen en de rest kan in een doos op zolder. Dan kan de doos met zwangerschapskleding naar beneden.
Ik heb bij Nathan ook eindelijk de maat 74 maar uitgezocht en in een doos gedaan... snif onze kleine jongen wordt óók groot! Hij zit nu dus in maat 80 en ik gok erop dat hij daarmee de winter wel door komt.

Baby: die begint steeds meer te groeien, was het eerst nog 1 mm per week, werd dat al gauw per dag en nu al meer dan 2 mm per dag. Ook het gewicht neem steeds sneller toe.
Afgelopen week is de baby gegroeid tot ongeveer 6-7 centimeter en 14-20 gram. Komende week zal het tot 9 centimeter groeien (van stuit tot kruin), en zeker 30 gram gaan wegen.
Afgelopen week zijn ook de nageltjes gevormd en zijn de darmen teruggetrokken in de buik. In verband met plaatsgebrek zaten ze eerst nog in de navelstreng. De baby kan ook smaak waarnemen van het vruchtwater, we hopen dus dat hij/zij van salmiak houd.
Deze week worden de stembanden gevormd maar die worden pas buiten de baarmoeder gebruikt en getest, dus is dan pas duidelijk of ze goed zijn aangelegd.

Samen met Hannah hebben we alvast een lijstje gemaakt van wat wij denken dat het geslacht van de baby is en hoe zwaar en lang etc. de baby bij de geboorte is. Nu moeten we nog even een rondje ermee doen zodat iedereen het kan invullen en dan eens zien wie er het dichtste bij zat!
Maar daarvoor hoop ik nog wel een 28 weken te hoeven wachten hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen