vrijdag 21 oktober 2016

11 weken zwanger!

Het ging allemaal wel aardig... ik ontdekte dat salmiak mij de dag door hielp en dus at ik dat als ik me slap of misselijk voelde. Maar ergens rond donderdag of vrijdag was ik ineens enorm moe! en enorm misselijk! En niks werkte er tegen. Ik heb nergens trek in maar wil wel eten. En dan neem ik wat en dan bevalt het me niet... en dan heb ik mijn avondeten op en vervolgens daarna nog geen trek! Ik kan dan elke avond wél een zakje chips eten (uitdeelvariant) en dat is het dan...
Ach ja! Zo kom ik ook niet extra aan zal ik maar denken. Maar ik hoop toch van harte dat het snel over is!

Verder was het gelukkig lekker herfstvakantie voor Hannah. Dat betekende voor mij lekker uitslapen en voor haar relaxed opstaan. Want gek genoeg wordt ze elke dag wel om 7 uur wakker of ze nu mag uitslapen of niet. Ook kwam vanaf woensdag oma Huisman logeren. Dat was voor Hannah en Nathan een verrassing. Hannah vond het geweldig en Nathan wat minder... die moest echt enorm wennen! Iets met eenkennigheid gok ik.... och voor ze weg is zal het wel koek en ei zijn denk ik...


Verder werden er in de badkamer en kinderkamers verwarmingsplaten gemonteerd door Harm die wij kennen uit onze kerk (met wat hulp van Freddy). Dit had nogal wat voeten in de aarde... Hoewel Harm eerst dacht wel met een middagje klaar te zijn kostte het hem toch 3 dagen!
Ach ja, hij heeft alle dagen lekker meegegeten bij het avondeten en zijn aanwezigheid was ook wel gezellig. Hij is helaas nog niet klaar want er hangen nu 3 verwarmingsplaten met lekkende kniekoppelingen.... iets met een productiefoutje... Gelukkig lekt het niet veel maar ze moeten nog wel vervangen worden uiteraard... maar na 3 dagen kou wilden we eerst wel weer even opwarmen!
En dat zijn we nu dus aan het doen! Lang leve de verwarming!

Ik heb ook nog even met de huisarts gebeld want ik had vorige week maandag bloed laten prikken. Ik vergat alleen steeds de waardes van mijn schildklier op te vragen. En die zeggen inderdaad dat ik mijn medicatie wel ff mag aanpassen. Gelukkig was ik daar maandag al mee begonnen dus is mijn lijf al druk bezig om opnieuw ingesteld te worden. Nu moet ik weer opnieuw de waardes laten prikken als ik de medicijnen 6 weken heb bijgesteld, voor de zekerheid. Ik hoop dat ik er aan denk!

De baby is weer lekker gegroeid. Bijna even groot als mijn pink. Het weegt ongeveer 8-10 gram steeds een beetje meer. De navelstreng is nu helemaal af en voert ook afvalstoffen af. Nu is de baby dus ook aan het drinken van het vruchtwater wat vervolgens weer uitgeplast wordt. Gelukkig wordt ook het vruchtwater constant ververst! De baby schopt nu ook, maar dat voel ik echt nog niet. Al de organen zijn gevormd en werken ook. Ze zullen nu alleen nog maar groter groeien en beter gaan werken. Deze week worden de irissen gevormd en groeien de oogleden over de oogjes. Die blijven dan nog lang dicht.

Maar voor nu is de week weer voorbij! Voor baby en mij is het hard werken maar gelukkig komt dat allemaal goed! God zorgt voor ons!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen