zaterdag 10 september 2016

De test...

Zoals je op de foto kan zien zijn we dus wél in verwachting!!

Op 9 september 2016 heb ik de test gedaan... meer omdat ik wel vaker een onregelmatige cyclus heb en op een gegeven moment gewoon zekerheid wil. Dan is het uit mijn hoofd en kan ik ook weer gewoon doen. Want je gaat op elk klein detail letten, of je het nu wil of niet... Ik had online goedkope zwangerschapstesten en ovulatietesten gehaald. Zodat ik mijn cyclus eens in de gaten kon houden. Ik voelde namelijk wel mijn ovulatie maar had dan bijvoorbeeld een hele week last van pijnlijke borsten (erg fijn als je borstvoeding geeft...). Maar wánneer nou die eisprong was dat wilde ik dus met die testen controleren. Ik had namelijk een cyclus van 5 weken maar voor mijn gevoel werd ik 3 weken na mijn ovulatie ongesteld en dat klopte niet...

Afijn, 9 september deed ik 's-avonds in de badkamer de test. Geen zin om in een potje te plassen dus ik stak het staafje gewoon in de wc... en ja hoor ook dit keer kwamen er 2 strepen! Ik was eigenlijk toch wel heel erg verbaasd. Ik had mij mentaal helemaal ingesteld op niets en dat ik de dag erna met maandverband mocht sjouwen op de verjaardag van mijn zwager... maar dat hoefde niet! Dit keer was ik dus te verbouwereerd om de test ff leuk in te pakken. Ik ben met de test en de gebruiksaanwijzing naar Freddy gelopen in de slaapkamer en heb hem gevraagd eens te kijken... Maar zijn oordeel was snel klaar: WAT?! Precies dat... Toen hebben we snel even mijn uitgerekende datum uitgezocht. Eerste dag laatste menstruatie, 5 augustus. Duur cyclus 28 dagen. Toch maar, want volgens mij had ik de vrijdag ervoor wel iets rozigs gezien in mijn onderbroek.. en kijk nou eens naar de datum! 12 mei 2017 verwachten wij ons derde wonder! Uiteraard gokken we erop dat het de 13e wordt, onze 12e trouwdag! Zou een mooi cadeau zijn toch?

Tja... en toen moesten we natuurlijk nog gaan slapen! En mooi weer spelen is niet zo moeilijk maar om je mond te houden op een verjaardag is wel verdraaide lastig! Het is ons gelukt (hebben we achteraf begrepen) en niemand had iets door die dag. En toen besloot Freddy om er dan maar duimendik op te leggen dat hij weer op dieet was. Tonijntje hier, theetje daar en noem maar op. We moesten de schijn nog even volhouden tenslotte!

We zijn God dankbaar voor alles wat Hij ons hierin geeft. Voor Hem is niets te wonderlijk! En we bidden Hem elke dag of Hij voor ons wil zorgen. En over acht maanden weten we wáár Hij ons op heeft laten wachten! Ons derde wonder is in wording! Wie had dát ooit durven dromen?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen