vrijdag 30 september 2016

8 weken zwanger

Bijna mogen we het vertellen, dit weekend! Zondag ná de maaltijd serveren we een verrassingstoetje!
Freddy heeft de muisjes bij de supermarkt vlak bij zijn werk gehaald. En bijna zagen de collega's het... toch maar 2 zakken pepernoten er bovenop gelegd. Vonden de collega's helemaal niet erg dat hij daarop trakteerde! De print voor Nathan zijn shirt is ook opgestreken en hij ziet er superleuk uit!
Ik ben zo benieuwd benieuwd benieuwd!


Ondertussen nog een druk weekje gehad. School gaat gewoon door voor Hannah natuurlijk en ook Nathan gaat gewoon door. Inmiddels krijgt hij alleen nog in de morgen en in de avond borstvoeding. Hij is nu 10 maanden dus krijgt hij verder genoeg voeding binnen naast de borstvoeding. Daarnaast merk ik dat hij dan 's-avonds meer heeft en in 1 keer in slaap wil vallen. Soms dan... en soms is hij nog niet klaar om te slapen. Dan halen we hem er weer uit en legt Freddy hem er een half uur later alsnog in. En ja dan gaat hij wél slapen.

Vrijdag, vandaag dus, is Arike geopereerd en dat is allemaal goed gegaan. Ze mocht ook weer naar huis en kan nu thuis verder aansterken. Gelukkig hebben Papa en Mama hun slaapkamer beneden. Daar ligt ze dan lekker op bed en kan ze door Mama verzorgd worden terwijl de rest de kids opvangt. Gaat helemaal goed komen!

Wat toch wel lastig is.... trek! geen trek.... trek! geen trek.... bij het ontbijt moeite om niet over mijn nek te gaan en een uur later trek hebben, maar waarin? GEEN IDEE!
Ik heb ook al 2 keer migraine gehad omdat ik vergeet mijn vitaminepil in te nemen.... die krijg ik 's-morgens niet doorgeslikt! Nu dus alles maar 's-avonds hoewel dit niet goed is voor de schildkliermedicatie maar het zij zo. Ohja... en tandenpoetsen laat ik 's-morgens ook even achterwege... blegh!

Baby: De baby is nu bijna 3 cm groot. Het kan ondertussen de armen en benen bewegen en heeft dus al knieën en ellebogen. En als we het zouden kunnen zien: er is nu duidelijk of zich in de buik eierstokken of balletjes hebben gevormd. Ook is het kanaal voor de plasbuis aangelegd en de anus gevormd. Allemaal bijzondere gebeurtenissen die God in de hand heeft. Wij kunnen de baby nog niet zien of vasthouden, maar God laat het al niet meer los. Dat is voor ons goed om te weten: Hij zorgt voor dit kind.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen