vrijdag 23 september 2016

7 weken zwanger!

Echt... af en toe wil ik het uitgillen! Máár we hebben een datum geprikt waarop we het gaan doen... nu nog even bedenken wanneer!
Ik heb al wel een schets gemaakt voor een t-shirt met print voor Nathan. Dit keer aan hem de eer om het uit te dragen. En ook echt in het thema wat ik bij Hannah al had: eendjes!

Ondertussen gaan de dingen hier in huis gewoon door. 10 minuten gesprek, informatieavond op school. Allemaal leuk om te zien wat Hannah dit jaar weer gaat beleven. Oh en wat zou ze vinden van ons geheimpje!

Vanaf nu kan Nathan eindelijk mee op de fiets. Ik heb een nieuwe elektrische fiets zodat ik, ondanks mijn rugklachten, toch mee kan om de kinderen naar school of huis te brengen. Maar Nathan kon nog niet mee want het stoeltje paste niet op mijn bagagedrager! En deze week kwam Stella de beloofde bagagedragerverlenger monteren! Nu kan ik én Nathan in het stoeltje achterop én mijn fietstassen achterop. Gelukkig fietste ik al met ondersteuning want de fiets wordt er wel zwaarder van...
Maar kijk eens hoe mooi!
















Hier gaan Nathan en ik veel plezier aan beleven. Nu alleen nog even een fietshelm voor hem regelen.

Zo heb je warm weer op 14 september en zo lijkt het ineens wel herfstvakantie. Reden genoeg om een lekker warme snack te maken en die rustig op te peuzelen. Ok, ik heb het bescheiden gehouden en het gedeeld... Maar de brownie was lekker en glutenvrij dus niemand kijkt er dan vanop dat ik hem niet voor iedereen gebakken heb. Wel zo handig...

Ondertussen ben ik bezig met het bijwerken van Nathan zijn blog, en toen dacht ik : wellicht is het handig als ik meteen een nieuw blog maak? Dus zo gedacht zo gedaan en Nathan heeft een eigen blog. Anders kan ik straks op het oude blog niet posten over de derde zwangerschap!

Via de mail heb ik ook een afspraak gemaakt voor de eerste controle bij de verloskundige. Ik had zo'n fijne klik met de verloskundige die hier de controles kwam doen na de bevalling van Nathan dat ik graag bij haar onder controle ga voor deze zwangerschap. In het ziekenhuis hebben ze niets meer voor mij kunnen betekenen dan een normale verloskundige kan doen. En anders ben ik zo in het ziekenhuis hoor. Maar ook zij was razend enthousiast en wilde meteen een telefoontje plegen. Maar aangezien niemand anders hier nog van op de hoogte hoort te zijn heb ik haar nog even af kunnen houden. De afspraak staat gepland op maandag 3 oktober. Toevallig kon Freddy die dag al niet meerijden met Anneke en heeft hij maar gezegd dat hij thuiswerkt en direct een afspraak bij de tandarts maakt... slimmerd!

Baby: Deze week een echte mijlpaal: de hersenen beginnen te werken, nu zal duidelijk zijn of ze goed zijn aangelegd. De maag en lever zijn ook al aan het werk en het hartje klopt zo’n 60 keer per minuut! Deze week groeit er een skelet van kraakbeen. De botcellen komen pas over een paar weken. De baby is nog maar zo groot als een duimnagel en toch zijn er al zoveel dingen die werken of aan het werk zijn. Het is een echt mensje in wording: Gods kind!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen